W Urzędzie Gminy Legnickie Pole akty prawne opracowuje się zgodnie z przepisami Rozporządzenia Prezesa rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002r. w sprawie "zasad techniki prawodawczej ".
ZASADY OPRACOWYWANIA PRZEZ URZĄD PROJEKTÓW AKTÓW PRAWNYCH WYDAWANYCH PRZEZ ORGANY GMINY.
- Projekty aktów prawnych organów Gminy opracowują jednostki organizacyjne Urzędu, do których zakresu działania należy przedmiot projektowanych aktów, pod nadzorem wójta, sekretarza i skarbnika – według podziału kompetencji.
- W przypadku gdy przedmiot projektowanego aktu prawnego należy do zakresu działania kilku jednostek organizacyjnych Urzędu – projekt opracowywany jest wspólnie pod nadzorem Sekretarza.
- Redagowanie aktów prawnych winno się odbywać w oparciu o przepisy dotyczące zasad techniki prawodawczej oraz czynić zadość stylowi języka i kolejności przepisów prawnych.
- Projekt aktu prawnego organu Gminy winien zawierać:
1/ część nagłówkową, obejmująca nazwę aktu, datę wydania, określenie organu wydającego oraz czego akt dotyczy,
2/ podstawę prawną umieszczona po części nagłówkowej w pełnym brzmieniu z podaniem miejsca jego publikacji oraz informację o jego zmianach,
3/ treść aktu określająca zakres regulacji zagadnienia,
4/ wskazanie podmiotów odpowiedzialnych za jego realizację,
5/ postanowienia końcowe dotyczące wymaganego sposobu publikacji oraz sposobu i daty wejścia w życie aktu. - W przypadku, gdy projektowany akt prawny pociąga za sobą skutki finansowe dla budżetu Gminy, jego treść wymaga uzgodnienia ze Skarbnikiem.
- Akty prawne jeżeli wymagają tego przepisy prawa winne być konsultowane z przedstawicielstwami związków zawodowych i innych organizacji. Uzgodnienia i opinie winne być odnotowane w formie pisemnej.
- Materiał przygotowany zgodnie z ust. Od 4–6 winien być przedstawiony do Radcy Prawnego celem zaopiniowania a następnie skierowany do zatwierdzenia organowi Gminy.
Powyższe zasady stosuje się również przy opracowywania uchwał Rady Gminy przygotowywanych przez jej Komisje .