ID postępowania:

ocds-148610-0d2d6b8f-82f6-11ee-9aa3-96d3b4440790

 

Adres strony internetowej postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-0d2d6b8f-82f6-11ee-9aa3-96d3b4440790

                                                                                                                                                                     Legnickie Pole, dnia 14.11.2023r. 

Znak sprawy: ROG.271.18.2023.R.TP

INFORMACJA NA TEMAT CZĘŚCI ZAMÓWIENIA I MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Przebudowa dróg gminnych w zakresie przebudowy nawierzchni ul. Kossak-Szczuckie budowie chodników oraz przebudowie drogi wewnętrznej gminnej ul. A. Fredry, w m. Legnickie Pole”Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 91 ust.1 ustawy Pzp (Dz.U. 2023 poz.1605)Powody nie dokonania podziału:Zamawiający przed o ogłoszeniem postępowania dokonał analizy zasadności podziału przedmiotu zamówienia na części. Zamawiający wskazuje, że nie jest zobowiązany do dokonywania podziału zamówienia na części za wszelką cenę – tj. po to, żeby podziału dokonać, niezależnie od tego w jaki sposób i jaką metodologią. Przepisy ustawy Pzp nie nakładają na Zamawiającego bezwzględnego obowiązku podziału zamówienia na części, stanowi natomiast o uprawnieniu zamawiającego do podziału zamówienia i nie zawiera wprost obowiązku wyjaśniania przez Zamawiającego przyczyn, dla których nie zastosował takiego podziału. Zamawiający musi być w stanie uzasadnić i wytłumaczyć obiektywnie podjętą przez siebie decyzję o sposobie udzielenia zamówienia. Stanowiący podstawę dla tego obowiązku przepis art. 91 ust.2 ustawy Pzp nie określa w jakich przypadkach Zamawiający powinien podzielić zamówienie na części, decyzja w tym zakresie pozostawiona jest autonomicznej woli Zamawiającego. Instytucja zamawiająca winna mieć obowiązek rozważenia celowości podziału zamówienia na części, jednocześnie zachowując swobodę autonomicznego podejmowania decyzji na każdej podstawie, jaką uzna za stosowną, nie podlegając nadzorowi administracyjnemu ani sądowemu; zatem zamawiający rozważa to, czy podział zamówienia na części jest celowy i jeśli decyzja o zaniechaniu podziału zostanie podjęta i uzasadniona należy uznać, że czynność została dokonana przez zamawiającego prawidłowo. Zamawiający dokonał szacowania wartości zamówienia i ustalił swoje potrzeby w tym zakresie. W ocenie Zamawiającego zakres zamówienia uzasadnia udzielenie zamówienia jednemu wykonawcy, który przyjmie na siebie odpowiedzialność za ryzyko niepowodzenia zadania, a dokonanie podziału zamówienia na części mogłoby to ryzyko przenieść na Zamawiającego i w konsekwencji uczynić niemożliwym osiągnięcie celu zamówienia publicznego. W opinii Zamawiającego maksymalne, możliwe rozdrobnienie zamówienia mógłby powodować niekorzystne skutki dla zamawiającego w postaci np. zwiększenia oferowanych cen czy też niemożliwości rozstrzygnięcia postępowania z uwagi na fakt, że złożenie ofert na tak małe części zamówienia byłoby dla wykonawców nieopłacalne. Dokonanie podziału zamówienia na części byłoby sztuczne i nieracjonalne, groziłoby nie tylko nadmiernymi trudnościami technicznymi czy nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia ale również potrzebą skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Podziału przedmiotu zamówienia nie można dokonać na zasadzie ilościowej tak aby wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom MŚP. W opinii Zamawiającego byłby to podział pozorny, dokonany dla samego faktu dokonania jakiegokolwiek podziału zamówienia na części. Zamawiający dokonując agregacji - planując udzielenie zamówienia jako całości jednemu wykonawcy miał na uwadze swoje obiektywne uzasadnione i racjonalne potrzeby oraz dbałość o zapewnienie konkurencyjności – brak podziału nie uniemożliwia złożenia oferty małym przedsiębiorcom działającym na rynku. W opinii Zamawiającego korzystniejsze warunki realizacji zamówienia będą miały miejsce w sytuacji, w której udzielenie zamówienia nastąpi w całości jednemu wykonawcy. Nie wpływa to na zmniejszenie konkurencyjności MŚP, nie zaburza konkurencyjności, pozwala na racjonalne i efektywne wykorzystanie środków publicznych i nie ma negatywnego wpływu na realizacja polityki państwa poprzez, np.: społeczne. Podział na części nie jest także uzasadniony ekonomicznie tj. podział nie zapewni zmniejszenia kosztu prac budowlanych.                                                                                                                                                                         

                                                                                                                                                                              Zamawiający/-/ Wójt Rafał Plezia

Tytuł Typ Rozmiar Dodany przez
Ogłoszenie o zamówieniu pdf 91.18 KB idudek
SWZ pdf 859.08 KB idudek
Załącznik nr 1 Dokumentacja pdf 33.09 MB idudek
Załącznik nr 1 Dokumentacja pdf 208.20 KB idudek
Załącznik nr 2 docx 19.81 KB idudek
Załacznik nr 3 docx 18.67 KB idudek
Załacznik nr 4 docx 18.60 KB idudek
Załacznik nr 5 docx 20.98 KB idudek
Załącznik nr 6 docx 19.43 KB idudek
Załącznik nr 7 docx 19.47 KB idudek
Załacznik nr 8 pdf 495.75 KB idudek
Docelowa organizacja ruchu pdf 4.25 MB idudek
Przedmiar ul. Fredry pdf 180.04 KB idudek
Informacja dla Wykonawców pdf 602.67 KB idudek
SWZ - I zmiana pdf 858.76 KB idudek
Załącznik nr 8 - Wzór umowy I zmiana pdf 500.57 KB idudek
Informacja dla Wykonówców II pdf 607.38 KB idudek
opis dojazdowej do PZT pdf 1.00 MB Waldemar Hreczany
PZT dr.dojazdowa pdf 2.45 MB Waldemar Hreczany
Wyjaśnienie treści SWZ pdf 599.52 KB idudek
Informacja o kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia pdf 477.77 KB idudek
Informacja z otwarcia ofert pdf 616.04 KB idudek
Informacja o kwocie pdf 276.20 KB Waldemar Hreczany
Informacja z otwarcia ofert dodatkowych pdf 619.61 KB idudek
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty pdf 854.19 KB idudek
Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony.
Dodane załączniki
wtorek, 14 listopad 2023 14:50 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 14 listopad 2023 14:50 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 14 listopad 2023 14:52 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
środa, 15 listopad 2023 12:13 idudek
Artykuł został zmieniony. czwartek, 23 listopad 2023 14:10 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
czwartek, 23 listopad 2023 14:39 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
piątek, 24 listopad 2023 11:24 Waldemar Hreczany
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
piątek, 24 listopad 2023 11:25 Waldemar Hreczany
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 28 listopad 2023 13:22 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
czwartek, 30 listopad 2023 09:09 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
czwartek, 30 listopad 2023 10:21 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
poniedziałek, 04 grudzień 2023 13:43 Waldemar Hreczany
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 12 grudzień 2023 10:03 idudek
Artykuł został zmieniony.
Dodane załączniki
wtorek, 12 grudzień 2023 12:08 idudek
Artykuł został zmieniony. wtorek, 06 luty 2024 12:47 Waldemar Hreczany